zwerfhond: radar

Vanwege de toegenomen oorlogsangst in Nederland overweeg ik de oorlogsradar-app in het leven te roepen. Zelf schat ik de oorlogskans overigens laag in, zeker wanneer we afleren ons te bemoeien met het Russisch-Oekraïense conflict, maar omdat je met zo’n mening al snel in kamp-Thierry zit, houd ik die maar even voor me, ik wil niet naar een kamp.

Oorlogsradar werkt hetzelfde als buienradar. De gebruiker ziet een landkaart waarop bewegende vlekken aangeven waar je met suboptimale omstandigheden te maken krijgt. Op basis van zienswijzen van deskundigen á la Rob de Wijk wordt een model gemaakt, dat met het verspringen van de tijd onder in beeld toont hoe een gewapend conflict zich ontwikkelt.

Zo kunnen wij Hollanders ons blijven gedragen als de consumenten tot wie we vanaf onze prilste kinderjaren werden opgevoed. ‘Kans op drone-aanvallen nihil deze zomer, Henk-Jan en Ingrid vieren hun verjaardagen met een lekkere BBQ in de tuin!’

Plaats een reactie