Tellen

‘Door de behandeling voor mijn concentratiestoornis heb ik erg geleerd om in structuren te denken’, app ik aan een vriendin. Ze vroeg hoe het met me is, zo na de dood van mijn moeder. Het is nu achtenveertig dagen geleden, laat ik haar weten. En ik zeg dat ik vaak denk aan de dagen die al verstreken zijn sinds haar laatste adem. Toen ze daar lag in dat sterfbed, met haar tong die opgezwollen naar buiten kwam, zoals dat gaat bij dode mensen. ‘Achtenveertig dagen and we’re still going strong’, app ik in lelijk Nederlands. ‘Keep on going’, reageert ze. Morgen wordt Donald Trump president van de wereld. Zijn eerste ambtstermijn zal vier jaar duren, waarvan een schrikkeljaar. 3 x 365 + 366 en dat keer 24. 35064 uren moeten we zien te overleven.

Geef een reactie

