Muur

Het is zo verleidelijk, een punt in de tijd zetten. Bijvoorbeeld: vandaag, woensdag 18 januari 2017, is de muur die mijn verleden van mijn toekomst scheidt. De muur tussen mijn oude ik en mijn nieuwe. Vroeger had je Barend & van Dorp op de televisie. Dat waren een soort Eva Jinek en Humberto Tan, maar dan in hetzelfde programma. Opa komt nog uit de tijd dat er maar een talkshow per dag op de televisie was! Je had ook nog Zwarte Piet en over vuurwerk deed niemand moeilijk. Zoveel feestvreugde was wel veertien uitgeknalde ogen waard.

Henk van Dorp sprak de namen van artiesten altijd verkeerd uit. De Haagse band Kane, uit te spreken als ‘Keen’, werd dan Kaane. “En! Hier! Is! Kaane!” zei Henk dan. Maar goed, aan het einde van iedere aflevering sloot hij af met ‘Dit was de eerste dag van de rest van uw leven’. Waar hij dat precies vandaan had, geen idee, maar omdat we toch lekker muren aan het bouwen zijn in 2017 zeg ik: laat deze dag de muur zijn tussen uw toekomst en uw verleden.

Geef een reactie

