Narcissen

Moeten de vrijwilligers van GroenLinks voortaan narcissen uit gaan delen vanwege hun ietwat narcistische partijleider? Ach, het is een aardig alternatief voor de rozen van de PvdA. Volgens Jesse Klaver kan hij premier worden omdat ‘zijn hele leven tot nu toe ongebruikelijk is’. Iemand van dertig die het nu al over ‘zijn hele leven’ heeft wordt vast niet oud. Dat gun ik Jesse trouwens wel. Gewoon, een lang en gelukkig leven in een gewoon huis met een gewoon gezin. Zonder dat je dingen van vroeger hoeft te compenseren.

Ik denk niet dat Jesse zo narcistisch doet omdat hij gepest is op school, hij ziet er te goed uit om gepest te worden. Er is vast iets anders aan de hand. Zelf ben ik trouwens wel gepest op school, omdat ik ADD had en er nog geen Ritalin bestond. Lelijk was ik namelijk niet. Bovendien is mijn vader gestorven aan AIDS, dat is ook niet heel gebruikelijk in Nederland. Maar ik denk niet dat de kiezer daar iets aan heeft. De kiezer kan mij persoonlijk ook niet zoveel schelen, ik zit liever in de kroeg. Maar als het Vaderland me nodig heeft, dan ben ik er natuurlijk.

Geef een reactie

