Spiegel

Gesprek met mezelf, tijdens het poetsen van de badkamerspiegel:

“Ben je bang voor Trump?”

“Ik ben nergens bang voor. Ik heb geen kinderen en mijn ouders zijn allebei dood. Vervelend als mij wat overkomt, maar er worden geen mensen krankzinnig van verdriet.”

“En dus?”

“En dus kan ik rationeel naar de situatie kijken, en een schatting maken van de kans dat dit flink fout gaat. En dan bedoel ik echt paddenstoelenwolkenfout.”

“En die kans is?”

“Tachtig procent denk ik, als je ziet hoe wild de man nu al om zich heen slaat. De geschiedenis leert dat rare leiders altijd rare dingen doen. Tja, het is niet anders.”

“Dus we gaan er allemaal aan?”

“Nee hoor, mijn oma was zes toen Hitler aan de macht kwam en die is uiteindelijk toch ook tachtig geworden?”

 

Geef een reactie

