8970

Nog 8970 dagen. Dan word ik zestig en ben ik ouder geworden dan mijn ouders. Ma ging vierendertig dagen geleden op 59-jarige leeftijd dood. Ik zie dat moment als het begin van een reis. De reis van een leven zonder ouders. Een reis naar de zestig, alles wat daarna nog komt is meegenomen. Het lijkt me sowieso dat je je ambities en dromen voor je zestigste verwezenlijkt moet hebben, maar misschien worden er nu lezers boos. De totale reis van het moment dat mijn moeder stierf tot aan mijn zestigste verjaardag duurt dus 9004 dagen. Daarvan zijn er nu vierendertig verstreken. Ik mag niet klagen over de eerste vierendertig dagen van mijn reis, het is immers winter en dan heb ik altijd wat minder seks. Je ziet er toch altijd wat bleek en verschraald uit op foto’s die in de winter zijn genomen. Je schrikt je altijd rot als je die terugziet in de zomer.

Geef een reactie

