eenentwintigvierzestien

‘Voltrekt zich onder mijn raam een opiniepeiling?’, denk ik terwijl ik murw getoeterd op mijn balkon zit. Ik woon aan de rand van de stad, in een flat aan een drukke rotonde. De rotonde is vlakbij de A12, een ware verkeersader, vooral in de avondspits.

Door het fijne weer staat mijn raam weer wagenwijd open. Het lijkt wel of er dit jaar meer geclaxonneerd wordt dan de vorige zes zomers dat ik hier woonde. Het zijn korte, geïrriteerde toetertjes, zo van: ‘ga opzij, laat me erdoor, ik ben belangrijker dan jij’. Een ratrace.

Zou het toegenomen lawaai een uiting zijn van de toegenomen spanning in de wereld? Moet ik als de donder Mark Rutte bellen om te zeggen dat het volk de economische onzekerheid niet meer aankan? Zou het Mark iets kunnen schelen of zou hij een goede fles wijn meebrengen om lekker samen naar het gefrustreerde electoraat te kunnen kijken?

Raymond Taams

Geef een reactie

