negentienvierzestien

‘Een blaffer is tegenwoordig ook al geen argument meer om niet te betalen voor je treinkaartje’, denk ik als ik twee agenten van de spoorwegpolitie met een kogelvrij vest zie lopen op Utrecht Centraal. Op de radio hadden opgewonden opiniemakers het na de aanslagen in Brussel al direct over de Israëlisering van West-Europa. Altijd prettig als de mediawerkelijkheid blijkt te kloppen met de echte werkelijkheid, dan worden al die praatprogramma’s tenminste niet voor niets gemaakt.

Als ik aan een vriendinnetje beken dat ik het eigenlijk wel groots en meeslepend vond, die agenten met machinegeweren op de stations vlak na de aanslagen, twijfelt ze hardop of ze na zulke rare uitspraken nog wel met me naar bed kan. “Ik omarm de nieuwe werkelijkheid gewoon meteen, dat is nu eenmaal mijn manier om met nieuwe werkelijkheden om te gaan”, leg ik uit. Hopelijk doen we het binnenkort weer eens een keer.

Raymond Taams

 

 

Geef een reactie

