zestienvierzestien

Soms heeft een dag een thema. Voorbeelden van dit soort thema’s zijn: ‘niemand appt vandaag terug’, ‘er zit elke rit een buitensporig irritante medepassagier tegenover me in het openbaar vervoer’ of ‘ik hebt steeds net te weinig of juist precies genoeg geld bij me’. Zou de natuur dan toch logischer in elkaar zitten dan we kunnen overzien?
Deze zaterdag was voor mij duidelijk een dag met een thema. Dit keer: ‘confrontaties met het verleden’. Op een beurs kwam ik collega’s van tien jaar terug tegen, ik zag een ex lopen en babbelde met een vriendin van een andere ex. Wandelend tussen de stands dacht ik aan allerleiĀ mensen die ik vroeger wel zag en nu niet meer. Lag het aan mij? Gelukkig was het een verzamelaarsbeurs. En stelde ik tevreden vast dat een mensenleven niets meer is dan een verzameling herinneringen. Of er een logisch verband tussen die herinneringen bestaat, dat blijft de vraag.

Raymond Taams

Geef een reactie

