Column 090715: Oma’s wijsheid

Mijn oma was eigenlijk een complotdenker avant la lettre. Of eigenlijk: een complotdenker avant le Internet, want complotten waren er vroeger natuurlijk ook. Oma zei altijd dat er achter de schermen veel meer gebeurt dan wij weten. Ook vroeg ze zich regelmatig af of politici soms bewust chaos creëerden. Iedereen kon toch bedenken dat je een soort getto’s krijgt wanneer je grote aantallen ongeschoolde immigranten in dezelfde wijk laat wonen?

Verdeel en heers.

Ik heb de complotten-tic van mijn oma geërfd. En ik ben een ware geluksvogel, want in tegenstelling tot oma heb ik eenvoudig toegang tot een oneindige hoeveelheid samenzweringstheorieën. Het is niet te hopen dat de AIVD regelmatige bezoekers van xandernieuws.punt.nl, niburu.co en klokkenluideronline.is registreert. In dat geval ben ik ernstig de sjaak.

Vooral Micha Kat is genieten. Dit kleine, kale en bebrilde mannetje schreef vroeger voor gevestigde dagbladen als NRC. Tegenwoordig jaagt hij op pedofielen in de hoogste kringen, waarbij zelfs de inmiddels overleden prins Friso niet veilig voor hem is. Ik denk trouwens niet dat oma die verhalen over de pedojacht graag gelezen had. Daarvoor hield ze teveel van kinderen.

PS Voor mijn favoriete complot aller tijden google je op ‘Albert Pike + drie wereldoorlogen’. De drie wereldoorlogen, waarvan de derde elk moment kan beginnen, zouden eind negentiende eeuw al tot in detail zijn gepland door een Amerikaanse vrijmetselaar. Zali

Geef een reactie

