Column 080715: Drive-veren

‘Google Drive will save my life’. Dat is de laatste weken mijn mantra. Ik vind ‘m wel aardig gevonden. Ik zal zo even googlen om te kijken of die slogan al bestaat, zo niet, dan verkoop ik ‘m aan Google.

Maar serieus, Google Drive is het beste dat me ooit is overkomen. Voor de digibeten: deze service is een reusachtige online ordner waar je je hele leven, van liefdesbrief tot bankafschrift, in op kan slaan. Een zegen voor warhoofden zoals ik. En ook een zegen voor altijd-alles-kwijt-en-kapot-makers zoals ik, want alle documenten staan veilig op een harde schijf ergens ver buiten je eigen huis.

Google Drive savet dus alles in de meest enge zin van het woord. Ook nog eens zonder dat je op ‘opslaan’ of een of ander icoontje dat een floppy voorstelt moet klikken. Je typt een paar woordjes in een document… de computer snort…. ‘alle wijzigingen opgeslagen’, verschijnt er vrijwel direct bovenaan het scherm.

Het redt mijn leven tevens in ruimere zin. Bij bureaucratische instanties stap ik nu een stuk zelfverzekerder naar binnen. Ik heb namelijk mijn tablet bij me, en met mijn tablet kan ik bij Google Drive. En daarop staat mijn hele dossier. Van doktersformulieren die onderschrijven dat ik echt helemaal getikt ben, tot aan mijn laatste column-meesterwerk.

Nu ga ik snel even een screenshotje van het bovenstaande uploaden. Mij krijgen ze niet gek.

Geef een reactie

